Instagram

Facebook

Omelet

Omelet

Als je een middagje geen zin hebt in brood is een omelet wellicht een goede vervanging. Voordeel is dat je hier flink wat groenten bij kan combineren. In eieren zitten goede voedingstoffen. Er zitten diverse vitaminen in zoals vitamine A, B2, B11, B12 en vitamine D. Verder bevatten eieren mineralen zoals fosfor en seleen. Seleen werkt goed samen met vitamine E en is een antioxidant. Deze beschermen de rode bloedlichaampjes en de cellen tegen beschadiging. Fosfor speelt een rol bij de energiestofwisseling. Gemiddeld 3 keer per week een eitje geeft dus heel veel voedingsstoffen.

Deze smakelijke omelet, die ik heb gecombineerd met sla, komkommer en tomaat, vult goed zodat je de hele middag voldoende energie hebt. Een ei past eigenlijk overal bij dus laat je fantasie de vrije loop en combineer naar hartenlust met groenten die jij lekker vindt.

ingrediënten:
2 eieren
Peper & zout
Een paar chilivlokken
Cherrytomaatjes
Komkommer
Sla

Kluts de eieren goed door elkaar en kruidt deze met peper, zout en chilivlokken. Zet de koekenpan met een beetje olijfolie op een hoog vuur. Giet het eiermengsel in de pan en temper het vuur. Laat de omelet net zolang garen dat de bovenkant bijna droog is. Draai de omelet nog even en serveer hem daarna op het bord gevuld met groenten.

Macronutriënten per bereiding:
Koolhydraten 7 gram | Eiwit 16.5 gram | Vet 17 gram | Kcal 271 kcal