Instagram

Facebook

pitabroodje met kip

Pitabroodje kip

Combineren en variëren zijn de toverwoorden om een gezond voedingspatroon aan te houden. En iedere dag de boterhammen met sla en mager beleg gaan uiteindelijk vervelen. Om toch voor gezonde variant te kiezen neem ik af en toe een pitabroodje. Het pitabroodje leent zich namelijk bij uitstek om met van alles te vullen. groente, vlees maar ook vis smaakt er heerlijk in.

ingrediënten:
1 pitabroodje
75 gram ijsbergsla
100 gram kalkoen
Shoarmakruiden

Snij de ijsbergsla in reepjes. Doe dit ook met de kalkoen. Zorg dat de shoarmakruiden lekker aan de reepjes kalkoen zitten. Bak in een koekenpan met antiaanbaklaag de kalkoenreepjes gaar. Verwarm in de broodrooster het pitabroodje (in de oven kan ook). En vullen maar.........

Wil je er nog een gezond dipsausje bij?
Weeg 50 gram Griekse yoghurt, 0% vet, af en meng hier een teentje knoflook, beetje peper en zout. Eet smakelijk!

Macronutriënten 1 persoon met dipsaus:
Koolhydraten 26.9 gram
Eiwitten 39.1 gram
Vet 2.6 gram
Kcal 295