Instagram

Facebook

Groene Smoothie als ontbijt

Groene Smoothie

Heb je ’s morgens niet zoveel tijd om een uitgebreid ontbijt te maken? Dan is een smoothie wellicht de oplossing.
Je hebt er wel een blender voor nodig maar met een staafmixer lukt het ook.

Een smoothie is een hip dik drankje die je makkelijk zelf kan maken. Je kunt er veel groente en fruit in kwijt. Samen met een dot magere yoghurt of kwark en eventueel een beetje lijnzaad heb je een prima energiebooster waar je de hele morgen op kan leven. Als je niet zo een fan bent van een flink bord groente is dit je kans om ongemerkt lekker veel groente binnen te krijgen. Zelf vind ik de smoothie met een klein banaantje erdoor het lekkerst. Dat haalt de scherpe groente smaak weg en geeft een zachte romige smoothie.

Ingrediënten voor twee personen:
1 kleine banaan
4 aardbeien
Een handje verse spinazie
Een handje blauwe bessen
1 dadel
100 gram magere yoghurt
Een theelepel lijnzaad
Een scheutje water

Stop alles in de blender en als het een drankje is geworden is hij klaar. Voeg een beetje extra water toe als je hem te dik vindt. Zo heb je een verantwoord ontbijt met eiwitten, vitaminen, vezels en mineralen waardoor je afweersysteem wordt versterkt en je spijsvertering beter verloopt. Vaak zijn kinderen geen fan van veel verse groenten. Wellicht is dit een idee om je kinderen toch een flink portie groente te geven.

Macronutriënten per persoon:
Koolhydraten 58 gram | Eiwitten 26 gram | Vetten 10 gram | Kcal 155