Instagram

Facebook

Aardbeien Kwarktaart

Deze gezonde kwarktaart heeft een bodem van dadels en havermout. Door de magere kwark, fruit en de honing maak je een natuurlijk gezoete taart die prima in je nieuwe, gezonde leefstijl past. Je haalt er makkelijk 9 punten uit. Zo hoef je geen nee te zeggen op verjaardagen of feestjes. ps: een stukje van deze taart is ook heerlijk als ontbijt!

Ingrediënten voor de Bodem:
120 gram dadels zonder pit | 90 gram havermout | 40 gram gesmolten kokosolie | 50 gram gemengde ongezoute noten

Ingrediënten oor de topping:
600 gram magere kwark | 500 gram aardbeien | 1 theelepel vanille essence | 6 eetlepels honing | 8 blaadjes gelatine

Voor de bodem:
Meng de ingrediënten in de keukenmachine tot een fijne massa. Bekleed een springvorm (doorsnede 24 cm) met bakpapier. Verdeel de massa over de bodem van de springvorm en druk deze goed aan. Laat de bodem minimaal een half uurtje in de koelkast rusten.

Voor de topping:
Pureer 300 gram aardbeien. Week de gelatine in koud water. Als deze zacht zijn knijp je deze goed uit. Verwarm de gepureerde aardbeien (niet laten koken). Zodra de aardbeien op temperatuur zijn roer je voorzichtig de zachte gelatineblaadjes er door heen. Laat het mengsel 5 minuutjes afkoelen. Meng in een grote kom de kwark, de honing, vanille essence en het aardbeienmengsel door elkaar. Giet dit bovenop de afgekoelde bodem en laat de taart minimaal 5 uur opstijven in de koelkast. Garneer de taart met de overbleven aardbeien.

Macronutriënten per punt:
Koolhydraten 31.5 gram | Eiwitten 8.8 gram | Vet 4 gram | Kcal 205